[?] Wpływ muzyki na rozwój duchowy.

Linki do muzyki zawartej w zasobach youtube, itp.
Awatar użytkownika
szczypiorek

Ponieważ w moim przypadku muzyka miała często wpływ na moje życie, ciekawi mnie czy ma ona jakiś wpływ na rozwój duchowy.
Czy jakaś konkretna muzyka spowalnia rozwój duchowy?

Może też brak muzyki pomaga w rozwoju lub skupieniu się na tu i teraz?

Temat jest dość delikatny bo nie każdy lubi każdy typ muzyki. To trochę jak ze sztuką ciężko powiedzieć co jest ładne lub piękne. Jedna osoba powie, że taki obraz inna, że inny.

Jaka muzyka pomaga wam w uspokojeniu się i dlaczego?

Osobiście nie jestem wielkim fanem muzyki klasycznej ale poniższy wywiad jest ciekawy:

”Muzyka jest pośrednikiem między obszarem zmysłów i ducha.” - Ludwig van Beethoven
Awatar użytkownika
Oskar
Administrator
Kontakt:

Znalazłem taki filmik na YT w tym temacie, jeszcze nie oglądałem ale go zostawię - może się przyda.

Niezapominajki11

No jest to ciezki temat,bo kazdy ma inny gust. Swego czasu lubilam disco polo. Metal tez zawladnal moim zyciem kiedys. I do dzis go lubię. On dzialal na mnie rozładowująco zwłaszcza jak mialam problem on dawal ujscie temu wszystkiemu. Chociaż nie moge powiedziec ze nie lubię rapu bo tez lubie ale czasami. Techno geunge i inne spokojne takze. Raczej na tym etapie mieszam muzyke ale jakos tak disco polo mi obrzydlo i zle na mnie dziala.
🌿🍀🌄Love all💞🙂🙃👽Epic Girl🌌🌠🌺🧚‍♂️🧚‍♀️🧜‍♀️🧜‍♂️🐬🌷🌹🥀🌻🌼🌾🌲🌳🌅🌜🌛⭐🌙🌘🌗🌖🌕🌔
Awatar użytkownika
szczypiorek

Oskar pisze: 28 sie 2020, 20:53może się przyda.
Bardzo fajny chociaż początek o indyjskich bóstwach to trochę przewinąłem. Ciekawe jak to jest z tą możliwością podłączenia się do dźwięku w celu poznania uczuć artysty.

Może z wierszem też by się tak dało? Czyli by poznać faktyczne uczucia poety podczas pisania wiersza, albo przesłanie które chciał zawrzeć. Jak byłem w podstawówce to przy interpretacji wiersza zawsze mówiło się o tym, co autor miał na myśli. Może jednak miał coś innego na myśli.